Chaa, idag har vi tagit den där sprutan.. Livmoderhalscancer sprutan.
En stund efter vi hade tagit sprutan gjorde det ganska ont. Men man fick gå ut och sätta sig i korridoren i 1 kvart. Det var två stycken sjuksköterskor som gav oss sprutan. Den ena satt och höll en i hand och pratade om vad som, hon satt och pratade om biltvätt med mig, haha :p
Hejdå ! :) // Annie.
måndag 26 mars 2012
måndag 19 mars 2012
Hejsan svejsan!!=)
Heeej! Idag hade vi matråd. Det är jag som representerar 6:an. Det var första gången som vi hade matråd denna terminen. Vi hade inget matråd på höst terminen. Idag på mötet pratade vi om:
Vår nya vattenmaskinen. Det är en svart plast automat. Man får trycka ner en spak så kommer det vatten. Men förra veckan lossnade spaken så det rann ut jätte mycket vatten på golvet. Om det händer igen tar dom bort den. =( Så nu ska vi inte trycka åt sidorna utan neråt. Man ska inte trycka så hårt heller.
Vår nya vattenmaskinen. Det är en svart plast automat. Man får trycka ner en spak så kommer det vatten. Men förra veckan lossnade spaken så det rann ut jätte mycket vatten på golvet. Om det händer igen tar dom bort den. =( Så nu ska vi inte trycka åt sidorna utan neråt. Man ska inte trycka så hårt heller.
Vi i 6:an ville ha pannkakor!! Men det kommer vi inte få för dom tycker att pannkakor inte räknas som mat. Dom måste även hålla sig inom ett näringsvärde, så det är därför vi inte får pizza och sånt så ofta för det är ganska onyttigt.
Vid Tagentbordet: Linnéa!! :)
fredag 16 mars 2012
Engelska intervju
I dag gjorde vi förhör på en engelska intervju. Vi hade jobbat på engelska intervjun hela veckan. Och den handlar om en kille och en tjej som ska dejta på låtsas. Dom ska prata på engelska och låtsas att dom pratar i telefon. Alla iklasen gjorde det utom Johan och Alve. Johan skulle göra det med Annie men hon var sjuk. Sen var det matte.
Vid tangentbordet: Alve
Vid tangentbordet: Alve
torsdag 15 mars 2012
Nationella prov
Idag hade vi nationella prov i svenska . Vi skulle berätta om ett fritidsaktivitet som vi gillade. Samtalet skulle ta två till tre minuter. Efter det skulle vi lyssna på en berättelse och sen svara på några frågor som stod på kort. Det samtalet skulle ta tio minuter. Vi fick bara några kort så man fick inte prata för lite eller för mycket. Vi delades in i gruper. Det var tre personer i varje grupp. Men en person fick göra provet igen för annars blev en grup bara två och det fick det inte vara. Jag tyckte att provet var ganska enkelt om man bara lyssnade och pratade.
Vid tangentbordet: Disa Storbjörk
Vid tangentbordet: Disa Storbjörk
torsdag 8 mars 2012
Vaccin :(
Hej!!!
Alla tjejer i safiren ska få en spruta.
Vi ska få sprutan den 26/3.
Sprutan tar vi för att man inte ska få livmoderhalscancer när vi blir vuxna.
Man fick en lapp med sig hem som man skulle fylla i.
Man ska lämna lappen senast den 9/3. Har ni glömt lämna lappen, lämna den senast imorgon!!!!
Vid tangentbordet: Cornelia <3
Alla tjejer i safiren ska få en spruta.
Vi ska få sprutan den 26/3.
Sprutan tar vi för att man inte ska få livmoderhalscancer när vi blir vuxna.
Man fick en lapp med sig hem som man skulle fylla i.
Man ska lämna lappen senast den 9/3. Har ni glömt lämna lappen, lämna den senast imorgon!!!!
Vid tangentbordet: Cornelia <3
onsdag 29 februari 2012
Föräldramöte!
Torsdagen den 15 mars kl 18.30 är föräldrarna och eleverna från årskus 6 på Nottebäckskolan och Åsedaskolan välkomna till informationsträff på högstadiet. Efter mötet samlas Safirens föräldrar och elever och planerar klassresan!
Alla måste komma!!!!
Vid tangentbordet: Elin!!:D
Alla måste komma!!!!
Vid tangentbordet: Elin!!:D
tisdag 28 februari 2012
Idag har de varit en ganska tråkig dag faktiskt. Vädret är tråkigt och det är 4 personer som är sjuka i vår klass. Dessutom så är det lerigt överallt och man halkar jättelätt. Stackars dom som ska vara ute på gympan. Just nu har vi matte sen ska vi äta efter de har vi lite rast och sen ska vi ha gympa. Vi har 2 grupper på gympan, ena gruppen ska vara ute och andra inne. Som tur så är de min grupp som är inne idag.
Vid tangentbordet: Jessica ;P
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


