onsdag 29 februari 2012

Föräldramöte!

Torsdagen den 15 mars kl 18.30 är föräldrarna och eleverna från årskus 6 på Nottebäckskolan och Åsedaskolan välkomna  till informationsträff på högstadiet. Efter mötet samlas Safirens föräldrar och elever och planerar klassresan!
Alla måste komma!!!!

Vid tangentbordet: Elin!!:D

tisdag 28 februari 2012

Idag har de varit en ganska tråkig dag faktiskt. Vädret är tråkigt och det är 4 personer som är sjuka i vår klass. Dessutom så är det lerigt överallt och man halkar jättelätt. Stackars dom som ska vara ute på gympan. Just nu har vi matte sen ska vi äta efter de har vi lite rast och sen ska vi ha gympa. Vi har 2 grupper på gympan, ena gruppen ska vara ute och andra inne. Som tur så är de min grupp som är inne idag.

Vid tangentbordet: Jessica ;P

måndag 27 februari 2012

Måndag 27/2

Idag berättade Charlotte hur mycket pengar vi har i klasskassan. Vi har: 37053:-
Vi ska åka till Göteborg och vi har så mycket pengar så vi kan bo på hotell.


För ett tag sedan så var vi indelade i grupper. Vi var blandade F-6. Vi har hållt på med: Hur man ska vara mot varandra. Nu denna veckan skulle vi bygga snöskulpturer. Men snön försvann så då får man hoppas att vi gör något annat.

    Av : Nathalie

lördag 25 februari 2012

Nej jag vill sova

Jaha då var det skola på måndag igen då. En vecka till snälla så man hinner sova ut mer. Vi förtjänar det. Längtar redan tills nästa lov!  Hoppas alla haft ett bra lov =) :p

MVH: Johan Hermansson

måndag 20 februari 2012

Spotlov :)

 Heej ;)
Idag är det måndag och sportlovet har typ börjat!!
Skönt att slippa skolan ibland! 


En liten historia: Charlotte Frågar Sexorna:
                          -Kan ni komparera adjektivet "billigt"?
                          - Ja, visst! Billig, rea, gratis...




fredag 17 februari 2012

Sportlov!!!!

Vecka 8 är det sportlov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
På sportlovet är alla lediga utom Charlotte för hon ska rätta nationella prov haha! På sportlovet ska jag åka och bada och sova. Jag tycker att sportlovet ska vara lika länge som sommarlovet eller varför inte alla lov lika långa som sommarlovet och så blir sommarlovet dubbelt så långt hahaha!!!! Ha ett roligt sportlov alla!!!



VID TANGENTBORDET: SAMUEL F

torsdag 16 februari 2012

Historia

Hejj nu ska jag berätta en historia för er som handlar om Volvo. Volvo är Bäst.
Här är den:
En liten flickas föräldrar hade sagt till henne att man inte ska åka med främlingar. Men en dag så kom det en man och frågade flickan:
- Vill du åka med?
- Nej jag får inte, svarade flickan
- Om du får en glass då?
- Nej jag får inte.
- Om du får godis då?
- Nej jag får ju inte har jag ju sagt!
- Om du får godis och glass då?
- Men pappa jag sätter mig inte i en SAAB.!

Hahahahaha :)
Ett tips från mig köp Volvo bilar så era barn åker med.

Vid tangentbordet: Emma !!!