torsdag 26 januari 2012

Simskola

På fredag ska vi på simskola. Vi ska ha varma kläder mäd oss, badkläder och fika. Efter det ska vi till sexorna i Åseda och hitta på något kul  med dom. Det blir nog en toppen dag imorgon.  Mycket mer kommer nog att hända men det vet jag ingenting om. Jag hoppas att vi får träffa Alma och Hanan :)

Vid tangentbordet: Disa

onsdag 25 januari 2012

Stormarkstiden

Stormakstiden
Vi läser om stormakstiden. Vi ska göra spel,böcker,tipspromenad eller plansch.
Jag gör en tipspromenad.
Jag ska göra en tipspromenad om Karl X.
Vi har läst en bok som heter Stormakstiden. Sedan skrev vi fakta om allt i våra böcker. Därefter fick vi välja en grej och jag valde Karl X.

Vid Tangentbordet:Corre Was Here

måndag 23 januari 2012

Uppfinnare

Som ni redan vet arbetar vi med uppfinnare och upptäckare. Det är dom här vi arbetar med:
Galileo Galilei                                                                
Edward Jenner                                                      
Leonardo da Vinci
Anders Celcius
Alexander Fleming
Charles Darwin
James Watt
Nicolaus Copernicus
Isaac Newton
Carl von Linné

Vi redovisade våra gubbar. Vi gjorde kort med stödord på. Sedan gick vi fram till tavlan och berättade om dom. Jag hade Isaac Newton. Han levde mellan 1642 och 1724. Han upptäckte att månen hölls kvar runt jorden med hjälp av en kraft.

Vid tangentbordet: Elin!!!!

fredag 20 januari 2012

Nytt Bygge På Gång! :P

De pågår ett nytt bygge utan för vår ingång. Dom  bygger ett tak över dörren så de inte regnar o blåser in! Dessutom kan man stå där o skydda sig från regnet så man inte blir dyngsur.




Vid tangentbordet: Jessi!!! :D

torsdag 19 januari 2012

Klassresa

Snö hela veckan!
Folk på skolan spelar fortfarande fotboll.

Just nu håller vi på med att presentera de olika alternativen vart vi ska åka på klassresa. Man är två stycken i en grupp. Man tar reda på exakt vad allt kostar. De olika alternativen är: Stockholm, Gotland, Kolmården, Örebro och Göteborg. Vi har ungefär mellan 20.000-25.000:-. Jag presenterade Stockholm. Det är spännande för man har ingen aning vart vi ska åka. Nu håller vi på att sälja tulpaner så att pengarna räcker. Vi har röstat och det blev.....

Göteborg!:)
Vid tangentbordet: Nathalie

tisdag 17 januari 2012

Chokladkaka

Idag vid fruktstunden bjöd Cornelia på chokladkaka med glasyr på. Den var supergod.
Det var super stora bitar man fick äta (om man ville) Här är en bild på den....

Här är jag och kakan, Inte hela men en bit av den.


Vid tangentbordet: Samuel!!!

måndag 16 januari 2012

Idrott

Idag ska jag och Alve ha idrotten När man går i sexan ska en eller två elever ha hand om en idrottslektion. Vi är indelade i två grupper. Grupp 1 och grupp 2 . Jag är grupp 2. Grupp 1 har teori så dom behöver inga gympakläder.. Först ska vi ha uppvärmning och det blir leken akta din svans. Sen efter det är det stretching. Sen halva tiden killerball och halva tiden fotboll.

Vid tangentbordet: Johaan.. =)