Jag praktiserade i fyran och de var rätt så kul. Fick hjälpa Katarina med att rätta matte papper och hjälpte dem under lektion med Dags. Jag fuskade åt dem med Dags Sen på eftermiddagen fick jag göra ordning i ett skåp så det såg snyggare ut. Jag tycker en lärare har mycket jobb, för dem jobbar bara inte i skolan utan efter hemma också. Jag tänker inte bli lärare, kanske idrottslärare i så fall.
Av : Johan Hermansson
måndag 21 maj 2012
3 step IT
Hej bloggläsare!!! Jag har praoat på 3 step IT i Klavreström. Där lagar man och registrera datorer. Jag fick lyfta datorerna till bordet där vi testade dem. Det var frukost kl 9:00, middag kl 13:00 och fika kl 14:30. På onsdagen bjöd jag på snoddas för att jag fick praoa där!!!
Vid tangentbordet: samuel f
Vid tangentbordet: samuel f
1:an & F-klass
Jag praoade i 1:an på måndagen & tisdagen.
Det var mycket att göra och det var ganska kul.
På onsdagen praoade jag i f-klassen och det var roligare.
Jag gick hem kl. 12.00 p.g.a förkyldning.
Av: Natta
Det var mycket att göra och det var ganska kul.
På onsdagen praoade jag i f-klassen och det var roligare.
Jag gick hem kl. 12.00 p.g.a förkyldning.
Av: Natta
Rosdalabutiken!
Jag praoade på Rosdalabutiken här i Norrhult. Man säljer lampor, glas, barnleksaker mm. Det finns också ett café där. Det finns 3 stycken anställda. Jag fick stå i kassan, plocka upp glas och sätta prislappar på allting. Jag lärde mig hur allting fungerar i en affär. Jag tyckte att min praoplats var jätterolig.
Av: Elin! :D
Av: Elin! :D
fredag 4 maj 2012
Syslöjd
Vi i klass 6 på Nottebäckskolan har syslöjd med Jill.
Jag Samuel stickar ett par kalsonger.
De blir klara efter sommarlovet.....tror jag....
Eeeeh jag kan säga att syslöjd är mycket roligare än träslöjd för att det är roligare och enklare.
Jag Samuel stickar ett par kalsonger.
De blir klara efter sommarlovet.....tror jag....
Eeeeh jag kan säga att syslöjd är mycket roligare än träslöjd för att det är roligare och enklare.
torsdag 3 maj 2012
Spanska
I går kom spanskaläraren Sandra som jobbar på Åsedaskolan. Hon pratade om spanskan. Förra onsdagen kom tyskaläraren Anders och pratade om tyska. Först lyssnade vi på en Cd-skiva där någon läste spanska. Sen gissade vi kändisar och sist lyssnade vi på Pippi Långstrump på spanska.
Hola = Hej
Adiós = Hej då
Qué hay? = Hur är läget?
Cómo estás? = Hur mår du?
Bien = Bra
Mal = Dåligt
Av: Elin :)
Hola = Hej
Adiós = Hej då
Qué hay? = Hur är läget?
Cómo estás? = Hur mår du?
Bien = Bra
Mal = Dåligt
Av: Elin :)
onsdag 2 maj 2012
Fotboll :)
Hej=)
Idag hade vi fotbollsturnering. Vi vann så klart!
Det var 4, 5 och 6 som spelade idag. Imorgon spelar 1,2 och 3.
Först mötte fyrorna sexorna då vann sexorna.
Sen mötte femmorna sexorna, Sexorna vann.
Efter det spelade femmorna och fyrorna, Då vann femmorna.
I final blev sexorna och femmorna, Sexorna vann!!!
I vårt lag spelade Emma, Johan, Elin, Nathalie och jag. Annie var resarv om någon skadades.
Vi fick varsin guldmedalj!!
Linnéa
Idag hade vi fotbollsturnering. Vi vann så klart!
Det var 4, 5 och 6 som spelade idag. Imorgon spelar 1,2 och 3.
Först mötte fyrorna sexorna då vann sexorna.
Sen mötte femmorna sexorna, Sexorna vann.
Efter det spelade femmorna och fyrorna, Då vann femmorna.
I final blev sexorna och femmorna, Sexorna vann!!!
I vårt lag spelade Emma, Johan, Elin, Nathalie och jag. Annie var resarv om någon skadades.
Vi fick varsin guldmedalj!!
Linnéa
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

