torsdag 19 januari 2012

Klassresa

Snö hela veckan!
Folk på skolan spelar fortfarande fotboll.

Just nu håller vi på med att presentera de olika alternativen vart vi ska åka på klassresa. Man är två stycken i en grupp. Man tar reda på exakt vad allt kostar. De olika alternativen är: Stockholm, Gotland, Kolmården, Örebro och Göteborg. Vi har ungefär mellan 20.000-25.000:-. Jag presenterade Stockholm. Det är spännande för man har ingen aning vart vi ska åka. Nu håller vi på att sälja tulpaner så att pengarna räcker. Vi har röstat och det blev.....

Göteborg!:)
Vid tangentbordet: Nathalie

tisdag 17 januari 2012

Chokladkaka

Idag vid fruktstunden bjöd Cornelia på chokladkaka med glasyr på. Den var supergod.
Det var super stora bitar man fick äta (om man ville) Här är en bild på den....

Här är jag och kakan, Inte hela men en bit av den.


Vid tangentbordet: Samuel!!!

måndag 16 januari 2012

Idrott

Idag ska jag och Alve ha idrotten När man går i sexan ska en eller två elever ha hand om en idrottslektion. Vi är indelade i två grupper. Grupp 1 och grupp 2 . Jag är grupp 2. Grupp 1 har teori så dom behöver inga gympakläder.. Först ska vi ha uppvärmning och det blir leken akta din svans. Sen efter det är det stretching. Sen halva tiden killerball och halva tiden fotboll.

Vid tangentbordet: Johaan.. =)

fredag 13 januari 2012

Textilslöjd

Hejj ;)

Igår så började slöjden. Innan har vi haft träslöjd med Christer så nu har vi textilslöjd. Skolan har haft svårt att hitta en ny lärare men nu har skolan fått tag i en lärare. Hon heter Jill Westlund. Hon bor med sin man och  2st katter utanför Åseda. Hon har 5 st syskon. Jag tyckte att hon är en bra lärare för att hon är hård och inte mjäkig. Det är bra. Vi i klassen gör olika saker i slöjden en del gör färdigt saker och en del har börjat på nya grejer. Jag gör vantar med min bästa kompis Annie. =)

Vid tangentbordet: Emma =)

torsdag 12 januari 2012

Tulpanförsäljning :)

Hej du, nu i år igen har vi börjat att sälja tulpaner fast i flera olika färger. Färgerna är vit, lila, orange, rosa, röda, gul,och mixad. Det är 10st i varje bukett. En bukett kostar 45:-.  Vi säljer i 4 vecker. vi säljer vecka v.3 v.4 v.5 och vecka 6. Man ska helst sälja till minst 12 personer. Tulpanerna beställs på torsdag och kommer till skolan på fredag och MÅSTE delas ut till kunderna på fredagen.


Vid tangentbordet: Annie
Hejdå :))

onsdag 11 januari 2012

Skol Start=)

Tjena, Tjena idag startade skolan efter jullovet!

Idag har vi börjat med att skriva lite fakta om personer som uppfunnit något sak som exempel Leonardo Da Vinci, Carl von Linné. Jag skriver om Leonardo Da Vinci han som målat Mona Lisa.

Vi har även börjat med Photostory. Man gör en berättelse med bild, text och ljud tillsammans på datan.
Roligt tycker jag :) Man jobbar två och två, en grupp är tre. Man kan skriva en fakta text eller en berättelse.
Jag och Cornelia skriver en berättelse!;)

 
Vid Tagentbordet: linnéa=)

måndag 9 januari 2012

Välkomna tillbaka!

Lärarna är idag på plats på skolan och imorgon fylls skolan med en massa elever igen. Vårterminen 2012 startar!

Safirens sista termin på Nottebäckskolan!!!!

Nytt för terminen är att skolsköterskan Anna nu är på skolan på torsdagar istället för måndagar. Men det går givetvis att ringa henne på övriga dagar om ni behöver prata med henne.

Klassen åker på simträning till Hälsans hus fredagen den 27/1 och 3/2.


Grattis i efterskott Johan!


Vid tangentbordet: Charlotte