Idag fick vi alternativ till vart vi ska åka på klassresa. Vi kunde välja mellan Gotland Kneippbyn i 3 dagar, Göteborg i 3 dagar, Stockholm i 2 dagar, Gustavsvik Örebro i 2 dagar, Kolmårdens Djurpark i 2 dagar eller cykla till Ramkvilla via Braås. Det var olika sorters skolpaket! Vi fick själv komma med förslag. Vi har inte bestämt oss än men jag har hört att många vill till Stockholm eller Göteborg.
I Örebro var det något äventyrs grej och ett badhus. I Stockholm kunde vi gå på museum o sånt o sen på kvällen kunde vi gå till Gröna lund. Det var samma sak i Göteborg. Förutom att Gröna lund inte finns där! Jag vill verkligen åka till Stockholm. Jag har aldrig varit där innan!
Vid Tangentbordet: Jessi :D
fredag 9 december 2011
torsdag 8 december 2011
Lucia
Snön är snart borta och det har varit god mat hela veckan!
Vi övar till lucia i skolan. År 5-6 övar tillsammans med Lisa Magnusson. Lisa är våran musiklärare. På måndag ska vi till missionkyrkan och öva. Sedan ska vi visa upp det för föräldrarna klockan 18.00. Samanlagt är vi 23 st i 5:an och 6:an. På tisdag går vi till olika företag och lussar för dom. Tex: Kg-list och Allmetall. Lucian är hemlig så vi får inte säga vem det är. Det är bara 5:or och 6:or som får veta vem det är.
Vid tangentbordet: Nathalie The best!
Vi övar till lucia i skolan. År 5-6 övar tillsammans med Lisa Magnusson. Lisa är våran musiklärare. På måndag ska vi till missionkyrkan och öva. Sedan ska vi visa upp det för föräldrarna klockan 18.00. Samanlagt är vi 23 st i 5:an och 6:an. På tisdag går vi till olika företag och lussar för dom. Tex: Kg-list och Allmetall. Lucian är hemlig så vi får inte säga vem det är. Det är bara 5:or och 6:or som får veta vem det är.
Vid tangentbordet: Nathalie The best!
onsdag 7 december 2011
ISPLANEN
Hej alla bloggtittare!
Vi har en grusplan på skolan som brandmännen brukar spola vatten på så det blir is.
Vi brukar åka skridskor där på helgerna och på rasterna.
Och så fort det blir några dagar med minusgrader sätter de igång o spolar.
Vi hoppas att det blir en kall och snöig vinter.
VID TANGENTBORDET:Samuel
Vi har en grusplan på skolan som brandmännen brukar spola vatten på så det blir is.
Vi brukar åka skridskor där på helgerna och på rasterna.
Och så fort det blir några dagar med minusgrader sätter de igång o spolar.
Vi hoppas att det blir en kall och snöig vinter.
VID TANGENTBORDET:Samuel
tisdag 6 december 2011
Chokladkalender
Den första december fick vi en chokladkalender som Charlotte hade köpt till oss.
Den första december fick Jessica öppna fösta luckan och fick ett ljus. Den andra luckan fick fick Emma och det var en lastbil. Den tredje luckan öppnade Disa och det var en häst. Den fjärde luckan öppnade Samuel och det var en stjärna. Den femte luckan öppnade Nathalie och det var en julgran. Och den sjätte luckan öppnade Cornelia och det var en julstrumpa.
Vid tangentbordet: Emma
Den första december fick Jessica öppna fösta luckan och fick ett ljus. Den andra luckan fick fick Emma och det var en lastbil. Den tredje luckan öppnade Disa och det var en häst. Den fjärde luckan öppnade Samuel och det var en stjärna. Den femte luckan öppnade Nathalie och det var en julgran. Och den sjätte luckan öppnade Cornelia och det var en julstrumpa.
Vid tangentbordet: Emma
måndag 5 december 2011
Underbara vädret
Äntligen har snön kommit! Idag när jag gick till skolan var det bara blött som om det hade regnat. Men när vi började lektionen så kom det massor med snö. Det var stooooora snöflingor. Sen slutade det att snöa och när man kom ut på rast var det helt vitt på träden, buskarna och på marken. Sen gick de flesta upp på fotbollsplanen och körde snöbollskrig. Man får mula i 3 långa sekunder. Man får bara kasta snöboll på fotbollsplanen ingen annan stans!!! DÅ FÅR MAN SKÄLL! testa ;)
Vid tangentbordet: Johan Hermansson
fredag 2 december 2011
Spruta
Idag tog vi en spruta mot mässling, röda hund och påssjukan. Man gick två och två till skolsköterskan och där inne var skolsköterskan och en doktor. Han frågade vad man hette och kollade om det var något problem med personen. När han hade gjort det så tog han sprutan det gjorde inte ont när han tog in nålen men när han tryckte in serumet gjorde det lite ont. Sedan tog han en liten servett och tog bort blodet sen fick man ett litet plåster. När det var klart och man skulle gå ut så fick man en liten lapp som föräldrarna får fylla i om dom vill så man vet vad man har tagit för spruta. Sedan fick man sitta i korridoren i 10 minuter för att dom skulle se om man mådde dåligt sen efter sprutan.
Vid tangentbordet: Annie
Vid tangentbordet: Annie
torsdag 1 december 2011
Lärare på vift
Jag är iväg på facklig kurs och klassen har Ingegerd som vikarie. Antar att det inte blir så mycket bloggande från klassen när inte jag är där och påminner dom. :)
Jag hoppas kakförsäljningen går bra. Lämna gärna pengar så fort som möjligt så slipper ni ha dom liggandes hemma. Efter jul blir det tulpaner för hela slanten. Nästa fredag kommer skolresegruppen och presenterar sina förslag på vart vi kan åka på skolresa. Spännande!
Glöm nu inte Luciafirandet den 12/12 kl 18.00 i Missionskyrkan.
Vid tangentbordet: Charlotte
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




