tisdag 15 november 2011

Kamratstödjare

När jag Johan och Elin har kamratstödjarmöte så svarar vi på frågor och pratar lite om skolan. Alla ska må bra i skolan. Om man inte mår så bra eller om det är nåt annat kan man gå till oss kamratstödjare eller skolsköterskan för hon har tystnadsplikt. Om hon säger nåt så kan hon även bli av med jobbet och råka illa ut. Tystnadsplikt är ett stort ansvar. Kamratstödjarna är även lite rastvakter. Om vi ser nåt bråk ska vi försöka stoppa det eller hämta en annan vuxen rastvakt. Alla kamratstödjare måste ha full respekt för alla elever och de ska även ha det för oss. Ledarna för kamratstödjarna är Lisa och Marie.

Vid tangentbordet: Johaan Hermanssson

måndag 14 november 2011

Skyddsrond

Idag gick jag med rektorn, en från Uppvidingehus, elevskyddsombuden  och vaktmästaren Kalle en skyddsrond. En skyddsrond är att man kollar så allt stämmer på skolan och skolgården. Att det inte finns något som är farligt eller sönder. Jag fick följa med för att jag är elevskyddsombud. Först gick vi och kollade alla lokalerna inomhus och allt verkade vara bra utom en fuktfläck i biblioteket. Sen kollade vi utomhus och i matsalen o gympasalen.  :)

Vid tangentbordet: Samuel

fredag 11 november 2011

Kompissatelliten

V.43 hade vi kompissatelliten som ni säkert vet. Kompissatelliten handlar om vår likabehandligsplan. Att man ska behandla alla lika trots att man ser olika ut och hur man är. Sista dagen när vi hade det målade alla elever en stor teckning. Det skulle handla om hur man är en bra kompis.
En del av den såg ut så här:



Vid tangentbordet: Emma

torsdag 10 november 2011

Skolsköterskan



Skolsköterskan Anna Holmberg som vi har har nu flyttat till ett före detta pappersförråd, där man hade fullt med papper och böcker i alla olika färger. Hon hade ett rum borta i dagishuset innan men dagis behövde de lokalen så att hon fick flytta hit till skolan. Hennes nya rum är inte riktigt färdigt ännu. Nu hittar nog alla plus att det är väldigt nära.

Vid tangentbordet: Annie

onsdag 9 november 2011

laga taket!

Heeej=)

Förra året var det så mycket snö så kanten på taket utanför vårt klassrum gick sönder. Nu är MG bygg här och lagar det. Dom har satt upp ett staket och byggställning så man inte kommer in till byggarbetsplatsen.

Vid tangentbordet: Linnéa

tisdag 8 november 2011

Rasten

Vi har rastvakter på skolan som har reflexvästar på sig. Dom hjälper oss om någon bråkar så hjälper dom att bli sams. Vi har några rastvakter ute alla raster utom 10 min rasten på eftermiddagen.

Vid tangentbordet: Alve

måndag 7 november 2011

Höstlovet

Nu är höstlovet slut på Nottebäckskolan. Vi har haft lov i en vecka.
Under lovet hade vi läxor som ska lämnas in nu på fredag.
Vi fick band som gör att man kan komma in på Bio i Glasriket för halva priset.
Många tittade på bio under lovet och många var med sina bästa vänner.
Någon har kanske varit sjuk över lovet. För några har lovet gått fort.


Vid tangentbordet: Disa