Sven Andersson bodde ett år i Florida och gick en dag förbi en skoaffär.
I skyltfönstret fanns ett par skor av alligatorskinn som han bara inte kunde motstå.
Han gick in och provade dem och de satt fantastiskt bra, men priset var hutlöst.
Han försökte pruta, men butiksägaren var stenhård och sa resolut nej!
-Jaha, sa Sven lite surt, jag ska nog kunna fixa mig ett par alligatorskor själv.
-Okej, sa butiksägaren, då är det möjligt att du träffar de två norrmän som var här för ett par dagar sedan. De skulle också skaffa skor på egen hand. Hälsa från mig!
Sven får tag på en båt och åker iväg i Floridas vindsträckta träskmarker. Efter en stund får han syn på två män som står med uppkavlade byxor en bit ut i vattnet. De har var sitt spjut i handen.
Det är säkert norrmännen, tänker Sven.
Just då kommer en stor alligator simmande mot norrmännen. Den ene reagerar blixtsnabbt och kör träffsäkert spjutet genom huvdet på alligatorn.
Den dör på fläcken och norrmännen lyckades släpa in den till land, där det märkligt nog redan ligger flera döda alligatorer.
Den ene norrmannen vänder alligatorn på rygg och undersöker fötterna.
-Nej, typiskt, stönar han, inga skor på denna heller!
Vid tangentbordet: Annie ;)
tisdag 11 oktober 2011
måndag 10 oktober 2011
3-kampsvinst
Den klass som vann 3-kampen är Safiren. Vi vann en pokal som vi får ha i ett år. Rektorn Daniel delade ut diplom till dom som vann. Till varje klass och till skolans bästa kille och tjej. Klassens bästa kille blev Johan och klassens bästa tjej blev Emma. Dessa två blev också skolans bästa tjej och kille.
Vid tangentbordet: Alve
Vid tangentbordet: Alve
fredag 7 oktober 2011
6:ans toalett
En dag blev vi trötta på att alla andra klasser använde våran toa. Alla klasser har sin egen toa och man får inte gå på varandras toa. Det är därför att vi satte upp denna skylten.
Dom andra klasserna ville ha doft spray på toan. Bara på toan. Nu vill man knappt vara i koridoren för att det luktar så mycket. Det är denna saken som luktar så mycket, fast den luktar gott. Det är bara det att den lyktar lite för mycket. :(
Vid tangentbordet: Cornelia
torsdag 6 oktober 2011
Bussinformation!
Igår kom en busschaför hit och pratade om säkerhet i en buss. Först samlades vi, 5:orna och 4:orna i vårt klassrum. Då tittade vi på en film och på bilder och han pratade om säkerhet i en buss. Sedan gick vi ut i en buss han hade med sig. Vi fick sätta oss ner och han berättade mer. Han sa till exempel var brandsläckaren fanns och hur man ska öppna dörrarna om strömmen stängs av. Sedan fick vi utrymma bussen.
Vid tangentbordet: Elin :)
Vid tangentbordet: Elin :)
onsdag 5 oktober 2011
Happy Birthday :)
Idag den 5/10 fyller jag 12 år. På morgonen kom min familj och sjöng för mig. De sa till mig att jag skulle gå ner. Jag gick ner till hallen och i hallen stog en svart Dacke cykel. När jag kom till skolan spelade jag sevenout med mina vänner. Det ringde in vid klockan åtta. Kit som är chef på Norrhults brandstation berättade för oss om bränder och olyckor. Ikväll ska jag få ännu mer presenter av min familj och äta en Ahlgrens bilar tårta. MUMS!!
Vid tangentbordet: Nathalie
Hipp hurra för Nathalie!
/Charlotte
Vid tangentbordet: Nathalie
Hipp hurra för Nathalie!
/Charlotte
tisdag 4 oktober 2011
Insändare
I dag kom Eigert från Vetlandaposten och tog kort på oss och sa att vi skulle vara med i tidningen. Vi fick skriva insändare och ge det till honom. Det här är min:
Ungdomsgård
Vi vill ha en ungdomsgård där vi kan vara efter skolan. Vi har ju kyrkans på torsdagar men vi får bara vara där tills vi blir 13 år. Vi vill jättegärna ha en ungdomsgård.
Vid tangentbordet: Jessica XD!!!
Ungdomsgård
Vi vill ha en ungdomsgård där vi kan vara efter skolan. Vi har ju kyrkans på torsdagar men vi får bara vara där tills vi blir 13 år. Vi vill jättegärna ha en ungdomsgård.
Vid tangentbordet: Jessica XD!!!
måndag 3 oktober 2011
Vår nya rektor
Vi på skolan har fått en ny rektor. Han heter Daniel Söderberg och är 43 år. Han har 2 döttrar och en son och inga husdjur. Daniel kommer från Sydkorea. han börjar sitt nya jobb idag men denna veckan är han på semester.
Vid tangentbordet: Samuel F
Vid tangentbordet: Samuel F
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






